Professorin Dr. Stefanie Schöberl
Professor of Business Management specialising in Marketing and Market Research Head of the Master's Programme International Corporate Communication and Media Management
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Vita
Professor of Business Administration with a focus on marketing and market research at Neu-Ulm University of Applied Sciences
Doctorate at the Technical University of Munich
Key Account Manager for companies in the food sector at GfK SE, Nuremberg, Consumer Panels Food
Head of Department and Key Account Manager for companies in the entertainment and travel industry at GfK SE, Consumer Panels Entertainment
Project Manager/Consultant for energy suppliers and consumer goods manufacturers at GfK SE, Panel Services Division, Nuremberg
Studied business administration at the Johann Wolfgang Goethe University, Frankfurt am Main, majoring in marketing and market research, minor in sociology
Courses
- Marketing
- Applied Statistics
- Methods of Communication and Media Research
- Transfer Conference
- Scientific Work
- Market Research and Statistics
- Operational Market Research
- Office/Excel
Publications
Journal Publications
2021
- Kieweg, Peer and Schöberl, Stefanie and Palozzi, Gabriele
(2021)
The Role of Communication In COVID-19 Crisis Management: Findings about Information Behavior of German and Italian Young People. (opens in a new window)
International Journal of Business Research and Management : IJBRM, 12 (5).
pp. 263-288.
ISSN 2180-2165
view fulltext - Schöberl, Stefanie and Kieweg, Peer
(2021)
Veränderungen im Informationsverhalten in der Corona-Krise und ihre Auswirkungen auf die Sichtweisen junger Menschen. (opens in a new window)
kommunikation@gesellschaft : Journal für alte und neue Medien aus soziologischer, kulturanthropologischer und kommunikationswissenschaftlicher Perspektive, 22 (1).
ISSN 1616-2617
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2005
- Schöberl, Stefanie (Mitarb.) (2005) Buchkäufer und Leser 2005 : Profile, Motive, Wünsche. (opens in a new window) (Studienreihe Marktforschung), 1.
Conferences and Workshops
2022
- Schöberl, Stefanie and Brandstetter, Barbara and Winterwerb, Mona
(2022)
Financially educating Generation Z using Digital Media : A Competitive Field Test of eduStories versus Texts. (opens in a new window)
In: (Proceedings of the) 3rd Barcelona Conference on Education (BCE2022), September, 20-23, 2022, Barcelona, Spain (onsite and online), pp. 409-427.
ISBN / ISSN 2435-9467
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2020
- Schöberl, Stefanie (2020) Enlighten Me, Entertain Me! Innovative Darstellungsformen, mit denen Medienhäuser und Unternehmen junge Zielgruppen erreichen. (opens in a new window) In: IT-Kongress Neu-Ulm / Ulm "Wie smart sind wir?", 12. November 2020, Neu-Ulm, Germany (Online).
2018
- Schöberl, Stefanie and Brandstetter, Barbara (2018) Digitale Transformation in den Medien – Was wollen die Leser? (opens in a new window) In: IT-Kongress Neu-Ulm / Ulm „Vernetztes Unternehmen: Wege ins Digitalzeitalter“, 8. November 2018, Neu-Ulm, Germany.
2014
- Schöberl, Stefanie
(2014)
Hauptsache billig!? – Verbraucherverhalten zwischen Anspruch und Wirklichkeit. (opens in a new window)
In: Tagung „Tiere, Menschen, Umwelt unter (Kosten-)Druck. Landwirtschaftliche Tierhaltung im Widerstreit der Interessen“, 28. Februar 2004, Hofgeismar, Germany.
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Reports
2021
- Schöberl, Stefanie
(2021)
Aktivierung von Studierenden durch gemeinsames Lernen im Inverted Classroom : Einführung eines Blended Learning-Konzepts in einer Grundlagen-Lehrveranstaltung an der Hochschule Neu-Ulm. (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 44, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
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Thesis
2012
- Schöberl, Stefanie
(2012)
Verbraucherverhalten bei Bio-Lebensmitteln: Analyse des Zusammenhangs zwischen Einstellungen, Moralischen Normen, Verhaltensabsichten und tatsächlichem Kaufverhalten. (opens in a new window)
Dissertation thesis, Technische Universität München.
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Conference presentations, keynotes and other
2007
- Adlwarth, Wolfgang and Schöberl, Stefanie (2007) Digitalisierung, Konzentration & Digitalisierung im Buchmarkt: Wie reagiert der Konsument? (opens in a new window) , Nürnberg: GfK. In: Leipziger Buchmesse, 23. März 2007, Leipzig, Germany
Further Links
Media Innovation Lab, an InnoSÜD project
mediainnovation.hnu.de (opens in a new window)